2009. január 25., vasárnap

RAKOTT CUKKINI TEPSIBEN – VKF XXII., EGYTÁLÉTEL



  

Jó játék ez a főzőverseny (bevallom, szoktam rajta gondolkodni, én milyen feladványt adnék a blogtársaknak, és van is egy ötletem:-) Az egytálételeket amúgy is szeretem, főzni is, enni is, így repertárom egyik hagyományos darabját nevezem be. 

Nagy előnye, hogy sokkal előbb is elő lehet készíteni, egy fóliával lefedve 1-2 napot az előkészített tepsi kibír a hűtőben, aztán mehet a sütőbe. Jóízű, kicsit szaftos egytálételt ad, fűszerezési és összetevős variációi végtelenek. Kivételesen a készítés látványosabb volt az eredménynél, így a fotókkal előbbit hangsúlyozom.



Hozzávalók:

3 nagy krumpli vagy 6 kisebb 

2 kisebb cukkini

50 dkg pulykamell (csirke is jó)

2 vöröshagyma

Joghurt

Olaj

2 tojás

Pulyka fűszerkeverék

 

A krumplit megmosom, vékony szeletekre vágom (csak akkor hámozom meg, ha nagyon retkes). A tepsi aljára fektetem a szeleteket. Megszórom Pulyka fűszerkeverékkel. Erre jön a felszeletelt pulykamell. A következő réteg a felszeletelt hagyma, majd a felszeletelt cukkini. Megint egy nagy szórás fűszer. Egy nagy pohár joghurtban elkeverek sót, pár kanálnyi olajat, esetleg 2 tojást, még valamilyen fűszert, és ráöntöm a tetejére. Egy órát kell sütni 5-ös fokozaton, ha nagyon pirul a teteje, takarjuk le alufóliával.


Variációk:  

Bármilyen idényzöldséggel, hússal, esetleg sajttal a tetején is jó.  

Nagyon jóízű úgy is, ha a zöldség közé almaszeleteket teszünk (és a vendégek találgathatják, mi ilyen finom).

 

Nincsenek megjegyzések: